alandica= en jävla massa pensionärer (lääskigt)

hm idag bestämde sig jag o fred att fara till stan kl 13.00. vilket vi då också förstås gjorde. i stan var vi först till biblan som hhade världens tråkigaste föreläsning om finlands plats i eu som påverka.....*gäsp*......r åland. trååååk. sprang fort därifrån. sen gick vi omkring o hängde o snacka tills vi blev lite hungriga så vi gick till hesburger. där beställde jag en dubbelmåltid (intressant eller hur..?), samtidigt passade jag på att ta typ 16 st saltpåsar bara för att. sen flumma vi lite och njöt av det synnerliga sommriga vädret. jäkligt soligt och skönt behövde varken vantar mössa eller jacka.skööönt. sen stötte vi på johan som vi snacka lite med. sen tänkte vi chekka alandicas invigning . det första vi ser är et hav med
40+ gamlingar som är finklädda o lyssnar på någe föredrag eller någe. så vi sticker ganska fort. sen for vi hem till varsitt håll.

efter ett tag  ringer fred och tycker att vi borde fara till alandica igen och kolla programmen. så vi cyklar dit igen och går in. vi tänkte se på dansen så vi började leta efter stora salen. och leta....och leta. Fan vad vår orienteringsförmåga suger, påminner mig om 32:an... men hursom hu. när jag äntligen kommer på att man kan fråga receptionen så är det bara 10 min kvar men vi kikar in ändå...fullt. tjohej. sen började de med squaredance i foajen så vi sprang ut illa kvickt. där stötte vi på ulli och denice som vi stod o skämta lite med (Ulli troode törstig hette dricksugen. *garv* :P) sen tog jag bruk av mina saltpåsar och lekte påskhare o satte en påse i allas cykelkorgar. det som blev över hällde jag ut i en hög på en lampa. denice tyckte det såg ut som knark (från hesburger ). sen gick vi in o ut sen komm Linn förbi och gick igen. sen gick denice o ulli iväg så vi fick tråkigt, då bestämde vi oss att gå ut på stan. och så gick vi längs huvudgatan utan jackor mössor eller hanskar och njöt av det fina vädret (lade mig mitt på gatan o sola lite^^) sen gick vid till lagtinget och leta pengar i fontänen (inga :( ) sen hitta jag en vinflaska vid en bänk som jag tog o lekte fyllo med vilket vi tyckte var utomordentligt kul. sen stack vi hem och nu sitter jag här.

känner mig lite filosofisk idag....

sspariss.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0