yasins experiment1

onsdagen: kommer inte ihåg någe av skoldagen förutom att Yasin skulle tända eld på vatten. 

Yasins experiment:  tanken var att låta ett batteri ligga i vatten tilräckligt länge för att vattnet skulle absorbera batterisyran som är brandfarlig och sedan tända eld på det genom att tända eld på ett papper och låta det brinna ner till vattnet så att vätskan skulle antändas och brinna.               how-to- film
så här gick det: först hade Yasin köpt ett batteri som han hade tänkt använda. vatten skulle de ta från kran (vad annars??) så nu var det end problemet något att ha det i. så när det var mat så kom Yasin på den perfekta lösningen...ett glas. så han tog ett glas och stoppade det i fickan (medan alla garva) och gick ut med en stor väldigt synlig glasformad buckla på byxbenet. efter skolan ville såklart alla se så det kom med en massa personer till en av broarna vid rökerirondellen. där stod alla med sina cycklar och väntade medan yasin försökte tända på. men inget hände och alla
blev lite besvikna (vah! ingen explosion!?!). Då blev Yasin sur ock slängde glaset in i väggen så det flög glasskärvor överallt. Några blev lite oroliga (yasin det var faktiskt batterisyra i dedär....!) då yttrade  yasin sitt läte som är omöjligt att imitera eller försöka skriva men jag försöker ändå "häurghlulerwelwelw"....typ.

stan:sen skjutsade jag blanca hem (tuggummi  :P )  och sen for jag joel o fred till stan. på stan for vi först till musicshop där jag köpte en gitarrsträng (ÄÄNTLIGEN!!! nu kan jag spela igen)  sen stötte vi på yasin som tydligen också for till stan och så for vo omkring köpte lite å äta o hängde omkring på stan . efter ett tag fick vi tråkigt så yasin tips om att dom slängde trasiga saker från dillen på baksidan av zeipels så vi for dit o rota men vi hitta inget intressant förutom yasin som hittade en liten plasttvättbjörnsekorre som vi försökte tända eld på (tror vi e pyromaner hela bunten) men det blåste för mycket men yasin lovade att försöka tända eld på den nästa dag i skolan, vi trodde inte rikigt på honom men nästa dag skulle vi få se.....



torsdag: torsdagen kommer jag ihåg lite mer så jag kan berätta lite mer om den

syslöjd: trååkigt . min ipod var (och e) urladdad så jag kunde inte lyssna på musik =(

gymnastik: värmde upp med kräftfotboll vilket var väldigt roligt (kräftfotboll är att man måste ta sig fram på alla fyra med magen uppåt eller hasa sig fram på röven(har fortfarande ont*)  eller rulla (ont!) ) gjorde en snura-runt-på-rygg breakdancelikt-kombinerat-med-volley-på-marken-spark som flög över hela jompasalen och gjorde mål.
sen hade vi stationsträning med bollar o tyngder o pinnar och allt möjligt vilket var ganska tungt.

mat: jag kommer inte ihåg vad vi hade till mat då och det är jag glad för.

Fy: ååhh vad roolligt vi fick experimentera med vatten. vi skulle hälla vatten på .....vatten spännande eller hur. bara en massa temperaturmätningar hela tiden. tråkk

fortsättning följer........................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0